Lectura online sau de ce s-a transformat cititul într-un proces de scanare
De ce ar trebui sa te intereseze un astfel de articol? Pentru ca probabil si tu ai un site sau un blog si investesti timp si alte resurse in producerea de continut, iar la sfarsitul zilei ai vrea sa stii ca nu ai muncit degeaba. Cu siguranta ca iti doresti ca articolele pentru care te documentezi si pe care le redactezi sa fie citite si apreciate, sa provoace reactii si eventual sa fie trimise mai departe si altor oameni care ar putea fi interesati de subiect. Sau in termeni mai clari si mai ”social media friendly” sa primeasca like, comment si share.
In vremurile demult apuse in care tot ce citeai era imprimat pe hartie nu te confruntai cu un proces de decizie atat de complicat, nu inotai in optiuni de continut. Astazi lucrurile s-au schimbat si nu mai citim in modul clasic, ci mai de graba scanam si asta pentru ca e prea mult de citit. Cand deschizi computerul sau cand iei in mana telefonul sau tableta esti intr-o cursa contra cronometru pe care nu ai nicio sansa sa o castigi daca nu faci compromisuri, iar aceste compromisuri se traduc in scanarea rapida a continutului. Citim zeci, sute, mii de titluri zilnic? Nu am o statistica din care sa scot niste numere exacte, dar asta nu inseamna ca nu s-au facut cercetari in domeniu. Editorialistul Patrick Armitage a aprofundat subiectul si a gasit o serie de dovezi in acest sens.
Iata cifrele care caligrafiaza situatia lecturii online:
- In medie, 8 din 10 persoane iti vor citi titlul si doar 2 din 10 vor trece de la titlu la continut
- Una din 3 persoane petrece mai putin de 15 secunde citind un articol online, iar daca cineva ti-a distribuit articolul, asta nu inseamna ca l-a si citit
- Cercetarile arata ca atunci cand citesti online ai tendinta sa scanezi, sa citesti intr-o forma non-lineara si sa cauti cuvinte cheie. Ceea ce inseamna ca intelegi mai putin daca citesti la calculator, pe telefon sau pe tableta, spre deosebire de ce citesti in format imprimat.
E foarte greu sa iti faci continutul citit, de unde nu putem decat sa concluzionam ca redactarea, desi nu e usoara, e mai simplu de realizat daca o privesti in comparatie cu promovarea. Mai greu e sa-ti faci continutul sa iasa in evidenta, deci sa te ocupi de marketing, de gasirea si cresterea unei audiente care este dispusa sa interactioneze cu brandul si cu continutul si care se va intoarce sa citeasca si urmatorul articol sau urmatoarea postare. In termeni mai tehnici, marketingul de continut este 90% continut si 10% marketing, numai ca ceea ce iti consuma majoritatea resurselor e producerea continutului.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Cum sa beneficiezi de toate avantajele unui newsletter
- Cum sa scapi de pelerina de invizibilitate din online →