De ce ai nevoie de colegii din companie in vanatoarea de continut

De ce ai nevoie de colegii din companie in vanatoarea de continut

Atunci cand iti lansezi o pagina web, un blog sau o pagina pe o retea sociala, continutul este prima resursa de care vei avea nevoie pentru a deveni vizibil in lumea online-ului. Pentru asta iti trebuie un plan, o strategie de continut, si este foarte important sa nu iei toata munca asupra ta. Chiar daca producerea continutului este responsabilitatea ta, asta nu inseamna ca ideile nu pot veni din partea intregii echipe din care este formata compania.

Continutul pe care il distribui va trebui sa fie interesant, sa contina elemente de noutate, sa aiba potential de distribuire, iar lista nu se termina aici. Pentru a putea sa-ti indeplinesti obiectivele de marketing de continut te poti baza pe colegii tai care s-ar putea sa cunoasca mai bine secretele produselor si serviciilor pe care compania le ofera.

Am stabilit ca poti apela la echipa ta pentru idei de continut, dar nu trebuie sa uitam ca si colegii tai au termene limita, au sarcini care vor avea prioritate. SocialMediaToday a intocmit o lista cu sfaturi pentru obtinerea de continut, iar mai jos le-am enumerat pe cele care, din experienta noastra, s-au dovedit cele mai eficiente:

1. Ofera ceea ce te astepti sa primesti – fii clar si concis.
Nu toti colegii tai stiu care este lungimea ideala pentru o postare pe blog sau pe Facebook, asa cum nici tu nu stii toate detaliile despre produsele companiei. De aceea e mai bine sa va uniti fortele. Nu te astepta sa ti se citeasca gandurile. Spune-le exact ce vrei sa primesti: poti crea un tabel in care sa isi completeze ideile in cel mai clar mod cu putinta si da-le un numar minim si maxim de caractere de care ai nevoie. Cere-le cifre, statistici explicate si roaga-i sa scrie ca si cum le-ar explica unor prieteni ce fac ei la munca, astfel ai sansa sa scapi din prima de limbajul foarte tehnic, care este atat de greu de tradus.

2. Nu le cere sa iti faca munca pentru tine
Nu tuturor le place scrie si unii s-ar putea sa nu iti impartaseasca ideile tocmai pentru ca au senzatia ca nu pot sa le puna in cuvinte intr-un mod cat mai atractiv. Asigura-te ca toti stiu ca ideile lor vor trece prin mainile unui editor care va corecta orice greseala si va da textului forma cea mai potrivita. Mai mult decat atat, nu le cere sa scrie texte foarte lungi, pentru articolele de pe blog s-ar putea sa iti fie suficiente cateva idei scrise cu liniuta. Adapteaza-ti cerintele in functie de continutul de care ai nevoie si de tipul produselor sau serviciilor care urmeaza sa fie promovate.

3. Vino cu feedback pentru a imbunatati comunicarea
Daca nu primesti materialele de care ai nevoie, abordeaza problema cu calm si explica-le colegilor unde au gresit si ce au facut bine. Asigura-te ca nu treci cu vederea partile bune ale materialelor pe care le primesti. E la fel de important sa stii ce sa repeti si ce sa eviti, deci fa-ti timp pentru feedback pentru ca si tu te astepti ca echipa sa isi faca timp pentru partea de promovare online.

4. Interactioneaza direct cu colegii
Unii membri ai echipei s-ar putea sa nu aiba timpul sa isi puna in cuvinte ideile. Daca ai posibilitatea, discuta fata in fata cu colegii care nu au venit cu idei si afla care sunt motivele lor. Poate ca nu au inteles task-ul, poate nu au incredere in ideile lor si discutand cu ei s-ar putea sa veniti impreuna cu o abordare interesanta pentru postarile online.

5. Invita-i la un brainstorming
Un brainstorming s-ar putea sa dureze mai mult, dar cele mai bune idei vin atunci cand oamenii discuta intr-o atmosfera relaxata, in care ideea cuiva s-ar putea sa ii inspire pe altii.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts