15 greseli pe care brandurile le fac in social media
Retelele sociale sunt un mediu foarte intuitiv care este folosit de persoane de toate varstele. Ai crede ca daca un copil in clasele primare are cont pe mai multe retele sociale, atunci prezenta in social media e cat se poate de usor de gestionat. Cu toate acestea, cand vine vorba de branduri lucrurile se complica si e foarte simplu sa gresesti.
Pentru ca e atat de usor sa faci o greseala, iar corectarea ei poate fi o adevarata provocare, am alcatuit o lista, speram noi cat mai completa, cu greseli care pot fi facute in social media. Si pentru ca nu am vrut sa ne scape nimic, am adaugat si exemple oferite de hootsuite, Spectacled Marketer si The Guardian.
Ce greseli sa nu faci pe retelele de socializare?
- Cu toate ca sunt usor de folosit, retelele sociale au nevoie de o abordare strategica. Lipsa unei strategii de social media sau o strategie care nu are un obiectiv clar va duce la imposibilitatea de a comunica eficient cu clientii si la situatia in care cheltuielile asociate acesteia nu vor putea fi justificate.
- Faptul ca doar cu cateva click-uri se poate crea gratuit un cont de social media poate crea impresia ca intreaga activitate online va fi tot atat de simpla, dar nu e asa. Continutul viral nu se obtine printr-o simpla postare, acesta trebuie sa fie valoros pentru publicul tinta si sa fie promovat la randul sau.
- Atunci cand nu intelegi modul in care functioneaza retelele sociale ai cele mai multe sanse sa faci greseli. In primul rand trebuie sa intelegi ca cei prezenti in social media cauta o modalitate relaxanta de a-si petrece timpul, vor sa rada si sa se informeze, nu sunt in cautarea unor provocari si nu asteapta sa vada nerabdatori ce provocari mai lanseaza brandurile.
- Chiar daca multe branduri inteleg ca social media are nevoie de investitii, acestea nu stiu care este procentajul cu care trebuie sa creasca aceasta investitie. Totul depinde de amploarea campaniei si de dimensiunea publicului la care vor sa ajunga.
- Viteza de reactie este cruciala in social media. Brandurile ar trebui sa invete sa raspunda la ceea ce se intampla in jur, sa tina pasul cu trendurile si, nu in ultimul rand, sa reactioneze la ceea ce spun clientii lor. Atunci cand un client interactioneaza cu un brand in social media, raspunsul trebuie sa vina rapid si sa fie pe masura asteptarilor clientilor. Nu te poti astepta de la reactii din partea clientilor, daca tu nu reactionezi si tu in timp util.
- Lipsa postarilor unitare poate sa contribuie la scaderea impactului acestora. Atunci cand un brand foloseste aceeasi tonalitate a discursului si cand exista unitate in ceea ce priveste imaginea, fontul si fundalurile, ceea ce acesta comunica va fi recunoscut indiferent de situatie si ii va fi atribuit meritul pentru munca sa.
- Lipsa de imagini si chiar de postari video coloreaza continutul in nuante de gri, acesta nu va capta atentie si va fi mult mai greu de recunoscut.
- Promovarea continutului pe cat mai multe retele sociale este incurajata, dar trebuie sa ai grija sa nu ajungi in cealalta extrema. Postarile repetitive, care nu se diferentiaza in functie de mediul in care sunt postate sunt redundante si sfarsesc prin a-i enerva pe cei care le descopera in aceeasi forma, in locuri diferite.
- Frecventa postarilor trebuie stabilita odata cu realizarea strategiei de social media. O pagina fara prea multe postari va parea abandonata, in timp ce una cu prea multe postari va fi abandonata de cei care o urmaresc. Fiecare retea sociala are un numar optim de postari: pe Twitter se recomanda maxim 3 postari pe zi, pe Facebook – 2 postari, pe LinkedIn – 1 postare, iar pe Google+ + 3 postari pe zi.
- Vanatoarea de like-uri si de click-uri este una dintre greselile care iti vor afecta imaginea. Postarile care te provoaca sa le deschizi promitand sa iti ofere continut interesant, dar care nu aduc nimic nou sunt o metoda sigura de a-i pierde pe cei care te urmareau cu interes considerandu-te o sursa credibila.
- Cumpararea de like-uri pentru postari sau pentru pagina este o practica care iti va aduce dezavantaje pe termen lung. Cresterea unui brand in social media nu poate sa se petreaca peste noapte, deci mai bine investesti timp si bani intr-o strategie care sa iti sustina brandul.
- Nu degeaba retelele sociale ofera statistici cu privire la activitatea paginilor sale. Atunci cand ignori aceste statistici trebuie sa iti asumi ca muncesti degeaba, fara sa te intereseze care este impactul continutului la care lucrezi sau daca ai putea sa il imbunatatesti cu ceval.
- Nimeni nu deschide televizorul doar pentru pauza publicitara, asa cum nimeni nu se aboneaza la postarile unui brand doar pentru a-l vedea cum isi lauda produsele cu fiecare ocazie. Promovarea in social media este incurajata atat timp cat nu este ostentativa si atunci cand este insotita si de continut care prezinta interes pentru publicul tinta.
- Stergerea comentariilor negative este o greseala pe care nicio companie nu ar trebui sa o faca. Exista intotdeauna o metoda diplomata de a rezolva o problema si daca altii vor vedea ca iti asumi ceea ce se intampla si faci tot posibilul sa iti multumesti clientii, iti vei imbunatati imaginea considerabil.
- Mediul online este intr-o continua schimbare, iar social media nu reprezinta o exceptie. Va trebui sa tii pasul cu schimbarile online pentru a beneficia de toate avantajele oferite de social media.
Related Posts
- ← De ce in online marketing trebuie sa eviti scurtatura numita spam
- De ce ai nevoie de colegii din companie in vanatoarea de continut →