Cum sa tii pasul cu schimbarile in marketing
Schimbarea continua la nivel de marketing nu ar trebui sa mai surprinda pe nimeni, problema este ca trebuie sa tii pasul cu toate schimbarile care apar. Mary Wallace vorbeste despre trei filosofii de marketing care permit adaptarea continua la comportamentul clientilor si prin care vanzarile nu au de suferit de pe urma schimbarilor.
Clientii sunt cei care conduc compania in directia corecta.
Pentru a anticipa urmatoarea miscare a clientilor si a tine pasul cu acestia trebuie sa ii cunosti foarte bine, iar acest lucru poate fi obtinut doar diferentiind categoriile de clienti si incadrandu-i in personaje tip. Poti sa ai sute sau mii de clienti, dar daca acestia se incadreaza intr-o categorie bine definita planul de comunicare va fi mult mai clar, iar intrebarile ce, unde si cum nu vor ramane fara raspuns.
Diversele stadii de cumparare trebuie abordate folosind continut diferit, adecvat dorintelor clientilor. Un client care stie exact ce vrea nu va reactiona la acelasi mesaj care il va influenta pe cel nehotarat care intr-un final va cumpara un produs identic.
Tine pasul cu tehnologia
Desi sunt momente in care pare mult prea complicata, tehnologia ajuta la automatizarea proceselor de marketing si la obtinerea unui feedback mult mai exact, ceea ce duce la o crestere a performantei. Tot la capitolul tehnologie se integreaza si social media cu interactiunile atat de variate pe care le faciliteaza cu clientii.
Nu te speria de schimbare, incurajeaz-o
Modificarile in comportamentul de cumparare aduc un val de schimbare la nivel de marketing. Procesele automatizate, tehnologia care nu functioneaza sau nu se adapteaza companiei trebuie optimizata astfel incat sa aduca profit. Iar optimizarea trebuie facuta de specialisti in domeniu. Este mult mai bine sa apelezi la ajutor exterior decat sa incerci fara succes sa te adaptezi schimbarilor.