Cum sa iti descoperi publicul tinta

Cum sa iti descoperi publicul tinta

Orice brand isi doreste sa ramana in mintea clientilor, dar indiferent cat de creativ va fi mesajul sau, acesta nu va fi retinut si nu va avea efectul dorit daca nu este adresat celor interesati. Potrivit lui Justin Gray de la Convince and Convert, se intampla frecvent ca cei din departamentul de marketing sa isi concentreze atentia asupra lucrurilor pe care vor sa le spuna, uitand ca e mai important ce vor sa auda clientii.

Cunoasterea publicului este primul pas care trebuie facut. Fara aceasta, toate celelalte eforturi vor fi facute in zadar pentru ca mesajul nu va ajunge la cei interesati de el. Deci, inainte sa investesti in scriere de continut, design si productie, asigura-te ca stii cu cine discuti.

Justin Gray a identificat cateva metode care te vor ajuta sa devii un ”detectiv” de clienti:

  • Publicul tinta poate fi impartit in categorii, dar acestea sunt destul de generale si pentru a cunoaste clientii trebuie sa sapi mai adanc. Construieste personaje tip care sa defineasca mai bine categoriile in care se impart clientii tai.
  • Afla care este traseul parcurs de clienti pana la achizitionarea unui produs. Fiecare client este diferit, unii stiu exact ce vor, in timp ce altii trebuie sa se informeze din mai multe surse inainte sa faca o achizitie.
  • Fii mereu atent la feedback-ul pe care il obtii si fa modificari in functie de acesta. Monitorizeaza performanta campaniei pentru a identifica noi audiente acolo unde este cazul.
  • Apeleaza la departamentele de Vanzari si de Relatii cu clientii pentru a-i cunoaste mai bine pe cei care iti cumpara produsele si serviciile. De la acestea poti ca afli detalii despre clientii tai care te vor ajuta sa iti faci o idee mai buna despre cei care fac parte din publicul tinta.
  • Interactioneaza cu clientii potentiali, astfel iti vei da seama cine este interesat de brand si vei defini mai bine publicul tinta.
  • Asculta-ti clientii, afla ce le place si cei ii nemultumeste pentru a stii cum sa iti construiesti mesajele.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts