Cine e invingatorul la categoria ROI: marketingul de continut sau publicitatea nativa?

Cine e invingatorul la categoria ROI: marketingul de continut sau publicitatea nativa?

Marketingul de continut si publicitatea nativa nu sunt intr-o opozitie totala, dar sunt abordari de marketing diferite si ceea ce vrem sa aflam este care dintre acestea ofera un randament al investitiei in promovare (ROI) mai crescut.

Moz impreuna cu Fractl au realizat un studiu pentru a raspunde la aceasta intrebare, concentrandu-se si pe reach-ul si interactiunile pe care le aduc marketingul de continut si publicitatea nativa. Iar pentru inceput, vom spune ca amandoua abordarile au inregistrat o crestere in ultimii 3 ani, dar interesul pentru marketingul de continut a crescut considerabil.

Potrivit studiului, ROI-ul activitatii de marketing reprezinta cea mai importanta provocare, aceasta depasind bugetul, administrarea website-ului, targetarea continutului pentru audiente internationale etc. In plus, companiile care se mandresc cu cel mai mare ROI se concentreaza asupra blogging-ului, a cautarilor organice si a amplificarii continutului.

Atat marketingul de continut, cat si publicitatea nativa pot fi folosite pentru a genera interactiuni si awareness la nivel de brand, dar cu toate acestea, continutul platit nu ofera o garantie pentru interactiuni. In ceea ce priveste marketing-ul de continut, randamentul investitiei poate fi vizibil in cresterea ranking-urilor organice care se datoreaza unui portofoliu de link-uri diverse si de calitate. Pe de alta parte, in cazul publicitatii native, reach-ul se limiteaza la numarul de parteneriate platite si ”link-uri sponsorizate” care nu contribuie la imbunatatirea ranking-ului.

Marketingul de continut se poate dovedi a fi eficient intr-o situatie, dar publicitatea nativa ii poate intrece randamentul cand datele problemei se schimba. Este important de stabilit de la inceput care sunt indicatorii de performanta care vor fi luati in considerare. Marketingul de continut isi poate demonstra eficienta prin numarul de lead-uri, prin calitatea link-urilor sau prin distribuirile totale, in timp ce publicitatea nativa aduce vizualizari, trafic pe site si interactiuni.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts