Cum sa ajungi in top folosind strategia pentru marketing-ul de continut
Strategia de marketing de continut te plaseaza pe primele pozitii la start, ceea ce inseamna ca sansele de a ajunge pe primul loc cresc semnificativ. Acesta este motivul pentru care trebuie intotdeauna sa ai un plan, ai nevoie de o echipa care sa se dedice marketing-ului de continut, acestia trebuie sa cunoasca foarte bine brandul si sa fie motivati pentru ca rezultatele sa fie pe masura asteptarilor tale.
Odata ce ai pus bazele echipei care se va ocupa de marketing-ul de continut, trebuie sa te asiguri ca prioritatea acesteia este realizarea unei strategii.
- Un prim pas in realizarea strategiei este determinarea obiectivelor pentru marketing-ul de continut. Daca nu stii ce asteptari ar trebui sa ai de la continut, incearca sa iti dai seamana daca doresti sa creezi awareness, daca vrei sa cresti loialitatea clientilor sau daca vrei sa generezi lead-uri.
- Fiecare business are ceva prin care se diferentiaza de competitie, iar continutul ar trebui sa aduca ceva in plus pentru a iesi in evidenta. Dar cum reusesti sa te diferentiezi? Poti sa incerci sa fii mai util decat competitia, mai prompt, sa fii inspirational sau motivational. Indiferent care este abordarea pentru care optezi trebuie mereu sa te intrebi ce aduci in plus si sa te asiguri ca raspunsul este cat se poate de evident.
- Daca ti-ai stabilit obiectivele, asigura-te ca acestea sunt masurabile. Statisticile sunt prietenul de incredere al continutului. Daca analizezi la intervale regulate rezultatele pe care le obtine continutul postat vei stii ce trebuie sa imbunatatesti, vei stii ce se potriveste brandului tau si ce continut ar trebui evitat pentru ca nu aduce rezultatele dorite.
- Atunci cand stii cui te adresezi iti este mult mai usor sa comunici. Acest lucru este cat se poate de evident, dar nu rare au fost cazurile in care o campanie de marketing de continut nu a avut succes pentru ca publicul tinta nu a fost definit clar sau chiar deloc. Daca ai o afacere locala ar trebui sa iti cunosti audienta, sa stii care este profilul clientilor actuali si potentiali si sa reusesti sa le transmiti mesajele pe care isi doresc sa le primeasca.
- Strategia ar trebui sa se concretizeze intr-un plan de executie. Daca ai trecut de pasul anterior si poti spune ca iti cunosti publicul tinta vei stii care sunt obiceiurile online ale clientilor tai – ce platforme frecventeaza, in ce perioada sunt activi online si cat de des ar trebui sa obtina informatii pentru a nu cauta alte surse.
- Nu este suficient sa postezi continutul, pentru ca acesta sa ajunga la un public cat mai numeros si relevant acesta trebuie promovat. Aceeasi informatie poate fi transmisa pe mai multe canale, dar tinand cont de specificul acestora. Spre exemplu, daca scrii un articol pe blog acesta poate fi promovat atat pe contul de Facebook, cat si pe cel de Twitter, dar mesajul care il insoteste trebuie adaptat specificului retelei.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Optimizeaza-ti site-ul pentru conversii folosind social media
- Cum sa fii ecofriendly la nivel de continut →