Ce se intampla cu increderea in publicitatea online si cea traditionala?
Care sunt factorii pe care ii iei in considerare atunci cand stabilesti strategia de advertising pentru urmatoarea perioada? Atunci cand esti pus in situatia de a alege intre publicitatea platita traditionala si cea online sau mobila, ce vei alege?
Cu siguranta ca depinde de bugetul pe care il ai la dispozitie, de tipul afacerii, de obiectivele stabilite si asa mai departe, dar poti de asemenea sa tii cont de increderea publicului tinta in tipul de publicitate ales.
Potrivit statisticilor realizate de Nielsen, increderea in publicitatea traditionala o depaseste pe cea in publicitatea online, iar lucrurile nu s-au modificat cu mult in ultimii ani. Increderea in reclamele TV este in continuare la cel mai mare nivel, de 63%, iar procentul este in crestere cu 1% fata de 2013. Ad-urile video din online inregistreaza un procent de incredere de 48%, iar acesta nu pare sa se fi modificat deloc in ultimii doi ani.
Reclamele din ziare au un nivel de incredere de 60%, cele din reviste de 58%, panourile outdoor inregistreaza 56%, product placement-urile din programele TV obtin doar 55% din increderea publicului, iar nivelul cel mai scazut, de 54% este detinut de spot-urile radio si de reclamele de la inceputul filmelor. Pe de alta parte, in zona online, reclamele din motoarele de cautare primesc un procent de incredere de 47% si cele de pe retelele sociale de 46%. Reclamele de pe dispozitivele mobile primesc un vot de incredere numai din partea unui procent de 43% din public, bannerele online se bucura de o incredere de 42%, iar mesajele text tip reclama trimise pe telefoanele mobile inregistreaza un procent in scadere de 36%.
Daca la nivel statistic publicul are mai putina incredere in reclamele platite din mediul online, decat in cele de la TV, de ce este atat de eficienta publicitatea online? Cel mai probabil faptul ca in online reclamele sunt mult mai tintite are un rol foarte important, ele nu ajung doar la cat mai multi oameni, ci la oamenii care sunt cu adevarat interesati de produsele sau serviciile promovate.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← 13 mituri care saboteaza marketingul digital
- Continutul de calitate vine din idei cat mai variate →