13 mituri care saboteaza marketingul digital
In fiecare domeniu exista pareri si practici gresite, iar marketingul digital nu face exceptie de la regula. Scott Rayden le-a adunat pe cele mai importante care au potentialul de a afecta orice afacere care are si o componenta online.
Adevarul este ca in online lucrurile se schimba destul de frecvent si ce este astazi realitate, maine s-ar putea sa se transforme in mit. Cel mai bine este sa tii pasul cu schimbarile care apar si sa incerci sa verifici orice informatie inainte sa o folosesti in strategia ta de marketing.
1. SEO se face doar cand iti lansezi o pagina – nimic mai gresit. Optimizarea pentru motoarele de cautare este un proces flexibil si nu te poti astepta sa investesti timp in ea o singura data, sau sa ii aloci aceleasi resurse in fiecare luna.
2. Un tool de SEO este tot ce ai nevoie – da, ai nevoie de un tool de SEO, dar nu iti vei putea inlocui echipa de SEO atat de usor. Cei care lucreaza in domeniu au nevoie de experienta, intuitie si chiar talent, iar un tool le vine in ajutor, dar nu ii substituie.
3. SEO nu mai e ce-a fost sau, altfel spus, si-a pierdut valoarea – SEO chiar nu mai e ce a fost si asta pentru ca optimizarea cuvintelor cheie si o arhitectura corecta a site-ului nu mai rezolva atat de simplu toate problemele. SEO inglobeaza acum experienta utilizatorului, optimizarea ratei de conversie si optimizarea CTR.
4. Social media nu iti aduce clienti – de fapt, social media iti poate aduce exact clientii de care ai nevoie datorita modalitatilor de targeting foarte focusate. Insight-urile oferite de social media iti dau ocazia sa le transmiti clientilor interesati mesajul potrivit, la momentul potrivit.
5. Social media functioneaza doar in anumite industrii – anumite canale de social media s-ar putea sa se potriveasca mai bine cu o industrie sau alta, dar atat timp cat alegi reteaua sociala adecvata nu vei avea o problema sa ajungi la publicul tinta indiferent daca ai o companie B2B sau B2C.
6. Comentariile negative iti vor afecta afacerea – e adevarat ca e nevoie de multa atentie atunci cand incerci sa iti protejezi reputatia online, dar orice problema ridicata de clienti este o ocazie de a-ti defini mai bine produsele. Daca le oferi asistenta clientilor care intampina o problema, acestia iti vor aprecia interesul si promptitudinea si se pot chiar transforma in ambasadori ai brandului. Mai mult decat atat, daca aceste discutii despre produse au loc online, clientii tai isi vor seta asteptari realiste si vor cunoaste mai bine produsele inainte sa le cumpere.
7. Continutul creativ trebuie sa fie similar – din contra, e foarte bine sa testezi mereu variante noi de continut pentru a vedea ce trenduri se potrivesc brandului tau si ce abordare este mai potrivita. Cu toate acestea, orice testare are nevoie de o ipoteza, asigura-te ca stii unde vrei sa ajungi.
8. Website-ul tau trebuie sa isi schimbe mereu designul – redesignul este recomandat doar atunci cand exista motive pentru acesta. Documenteaza-te si testeaza noul design inainte sa il aplici.
9. Nu ai voie sa gresesti la nivel creativ – cel mai probabil nu vei atinge perfectiunea niciodata, asa ca e mai bine sa nu pierzi timp si sa testezi cat mai multe variante care te vor aduce cat mai aproape de un rezultat perfect.
10. SEM-ul nu e bun pentru branding – folosindu-te de cuvintele cheie ale competitorilor si avand o prezenta buna in cautari pe cuvintele cheie ale afacerii tale vei reusi sa ii pastrezi reputatia brandului tau.
11. Nu-ti vei putea permite sa cumperi head terms in SEM – daca stii cum sa abordezi problema, nu vei intampina astfel de dificultati. Termenii cei mai utilizati (head terms) pot fi folositi in retargetarea clientilor care sunt familiarizati cu brandul si sunt mai aproape de conversie.
12. Conversiile nu vin de la utilizatorii de mobil – asta doar daca nu ai facut procesul de achizitie suficient de simplu. Daca clientii tai trebuie sa completeze foarte multe campuri pe telefonul mobil si nu beneficiaza de o optiune de a trece usor de pe mobil pe desktop, atunci nu dispozitivul este de vina.
13. Retargeting-ul le da clientilor senzatia ca sunt urmariti – daca retargeting-ul sau remarketingul este facut ca la carte, atunci este pur si simplu o metoda de a interactiona din nou cu clientii care au fost familiarizati cu brandul.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Cumparaturile online migreaza catre zona mobila
- Ce se intampla cu increderea in publicitatea online si cea traditionala? →