Ce echipe joaca pentru SEO in compania ta?
Atunci cand faci SEO nu ai garantia vizibilitatii in cautarile organice asa cum ai garantia unui loc in pagina de cautari in zona anunturilor platite, daca alegi sa folosesti aceasta metoda de promovare. Activitatea de SEO trebuie privita ca un input care va fi folosit de algoritmii de ranking, si nu ca output-ul unui ranking mai bun.
SEO nu este pictat doar in alb si negru. SEO are mai multe in comun cu modul global in care functioneaza o companie, decat cu alte canale de marketing. Pentru o administrare buna la nivel de SEO este nevoie de implicarea a cel putin 3 echipe. Este vorba despre echipa de management, echipa de web development si echipele care se ocupa de strategia de continut.
”SEO nu este ceva ce trebuie sa faci. SEO e un stil de a face lucrurile care inglobeaza mai multe echipe.” – Benjamin Estes
Echipa de management trebuie sa stie care sunt consecintele unor greseli de SEO. Nu orice incercare de a creste ranking-ul in rezultatele motoarelor de cautare aduce rezultatele dorite. Google foloseste penalizari de tip Panda sau Pinguin si este mult mai greu sa incerci sa te recuperezi in urma unei penalizari decat sa adopti o strategie buna de la inceput. Pentru ca activitatea de SEO sa fie incununata de succes trebuie eliminata comunicarea defectuoasa, deciziile trebuie luate in urma discutiilor, astfel incat investitiile de timp si resurse sa fie minime.
La nivelul platformei web se pot face modificari care sa usureze accesarea paginii sau sa simplifice munca celor care adauga continut. Acestea pot aduce beneficii SEO, dar nu pot fi intotdeauna implementate doar de persoana care se ocupa de SEO. Echipa de web development se poate ocupa de astfel de imbunatatiri, ajutand astfel la obtinerea unui ranking mai bun.
Atunci cand se pun bazele strategiei de continut, elementele de SEO trebuie luate in considerare. Continutul online este disponibil in cantitati enorme, de aceea este important in primul rand sa aduci continut in zonele care au cu adevarat nevoie, iar acest continut trebuie optimizat SEO astfel incat sa fie vizibil si sa ridice pozitia paginii web.
Experienta in SEO este foarte importanta, dar comunicarea intre departamentul sau persoana care se ocupa de SEO si restul departamentelor este vitala.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Care este piramida nevoilor din social media?
- Adevar sau nascocire: Cum sa cunosti mai bine marketingul digital →