Care este piramida nevoilor din social media?
Cu cat iti cunosti mai bine clientii, cu atat ai mai multe sanse sa ii aduci de partea ta, sa ii fidelizezi sau sa ii transformi chiar in ambasadori ai brandului. Daca iti faci bine temele vei putea sa ii diferentiezi pe criterii geografice, demografice, economico-sociale sau psihografice, dar poti sa iti imbunatatesti strategia si daca iti muti centrul atentiei de pe acest tip de segmentare.
Ce-ar fi sa incerci sa iti intelegi clientii ca oameni, la nivel comportamental, fara sa ii imparti in categorii. Daca iti este cunoscuta Piramida lui Maslow, stii deja ca aceasta ierarhizeaza nevoile umane, iar potrivit lui Abraham Maslow, nevoile fiziologice si de securitate, cele de la baza piramidei beneficiaza de intaietate, iar cele din varful piramidei, de apartenenta, stima si autoimplinire nu se manifesta pana cand cele situate cu un nivel mai jos nu sunt implinite.
Nevoile pe care ni le implinim prin prezenta si activitatea pe retelele sociale sunt situate in etajele superioare ale piramidei, dar acestea nu pot fi ignorate atunci cand stabilesti sau pui in practica strategia de comunicare. Wade Harman identica trei principii psihologice care se afla in stricta legatura cu interactiunile din social media:
- Nevoia de implinire a dorintelor – nivelul de interactiune pe paginile de social media va creste atunci cand iti faci clientii sa creada ca pot face ceva, ca pot indeplini ceva. Explica lucrurile complicate si segmenteaza-le astfel incat sa fie mai inteligibile si sa poata genera mult mai usor o actiune.
- Nevoia de informare – oamenii isi doresc sa primeasca explicatii, sa afle ”de ce”. In mesajele din social media poti sa le transmiti clientilor de ce au nevoie de ceva anume si cum pot obtine acel lucru citind continutul, vazand un clip video sau folosind un produs.
- Nevoia de apartenenta – sau frica de a nu fi integrat. Este normal sa iti fie frica sa nu ramai pe dinafara si atunci cand iti faci clientii sa simta ca fac parte din familia brandului tau, le satisfaci nevoia de incluziune. Poti recompensa clientii loiali, dar nu trebuie sa ii faci pe ceilalti sa simta ca nu vor putea intra in cercul inchis al celor care au ajuns deja la un anumit statut.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← De ce clientul ar trebui sa fie centrul universului de brand?
- Ce echipe joaca pentru SEO in compania ta? →