Adevar sau nascocire: Cum sa cunosti mai bine marketingul digital
Atunci cand activitatea de marketing a afacerii tale se orienteaza si spre zona online trebuie sa cunosti regulile jocului. Altfel risti ca business-ul tau sa ia startul cu un dezavantaj pe care il va depasi cu greu.
O pagina web si un cont de Facebook nu vor face minuni doar pentru ca ”totul e posibil pe internet”. Orice website trebuie sa-si faca simtita prezenta in online prin activitati de SEO si prin continutul relevant pe care il publica, iar conturile de social media nu trebuie create pe o singura retea sau pe prea multe, este nevoie de echilibru si acesta se bazeaza pe specificul afacerii si pe posibilitatea de implicare. Nu este suficient sa creezi un cont pe o retea sociala, trebuie sa fii activ pentru a face diferenta.
Pentru a clarifica modul in care este indicat sa functionezi online, Benny Coen a incercat sa separe miturile marketingului digital de adevar, iar mai jos se afla o lista cu cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stii la inceputul calatoriei prin online.
Orice business are nevoie de o pagina de Facebook – nascocire
Chiar daca multi nu isi dau seama, sau au uitat, oamenii nu intra pe Facebook in interes de serviciu, ci pentru a pastra legatura cu colegii din liceu, pentru a vorbi cu prietenii sau pentru bine-cunoscutele poze cu pisici. Statisticile arata ca din totalul persoanelor care urmaresc o pagina, doar 6% primesc mesajele postate si mai putin de 1% dintre ei interactioneaza cu postarile. Asta nu inseamna ca business-urile trebuie sa isi stearga imediat conturile de facebook, ci ca trebuie sa prioritizeze si alte aspecte ale mediului social online.
Numarul de click-uri nu indica succesului unei strategii de social media de succes – adevar
Click-urile sunt un simbol al succesului doar atunci cand duc la o vanzare. Daca ai un numar impresionant de click-uri, dar nu exista nicio corelatie intre acestea si vanzari, atunci valoarea click-urilor scade procentual. Practic click-urile care nu sunt urmate de o actiune reprezinta dovada ca publicul catre care se indreapta mesajele de promovare nu este ales corect.
Email-urile comerciale nu sunt utile – nascocire
Chiar daca aplicatiile paginilor de socializare sunt instalate pe majoritatea telefoanelor inteligente, asta nu inseamna ca email-ul apartine altor vremuri. Potentialul de vanzare al email-urilor nu trebuie subestimat: email-urile scrise bine reusesc ceea ce o postare pe Facebook nu va putea niciodata, numai ca abordarea este diferita. In social media vorbesti cu clientii de parca ti-ar fi prieteni, dar nu trebuie sa adopti acelasi ton la nivelul personalizarii email-urilor. Un email-ul personalizat cu numele destinatarului poate parea prea intruziv, de aceea personalizarea trebuie sa se limiteze mai de graba la interesele clientilor.
Orice tip de business poate fi prezent online – adevar
Exista afaceri care par facute pentru mediul online si altele in privinta carora parca ti-e si frica sa te pronunti. Indiferent daca vinzi felicitari in formal digital sau servicii de curatenie la domiciliu, poti fi sigur ca exista un locusor si pentru tine in lumea din online. Ceea ce trebuie sa faci este sa iti ajuti clientii sa te gaseasca usor. Iar daca iti cunosti bine publicul tinta asta nu ar trebui sa fie o problema.
Marketingul traditional e invechit – nascocire
In ultima vreme marketingul digital s-a aflat in lumina reflectoarelor, dar asta nu inseamna ca acesta ar trebui sa ocupe integral resursele activitatii de marketing. Marketingul traditional poate avea o durata mai mare de actiune si nu ocupa atat de mult timp ca cel online. In ziua de azi, prezenta in online la nivel de website si pe platformele sociale este indicata, daca nu necesara, dar digitalul nu ar trebui sa detina monopolul in zona de marketing, ci trebuie gasit un echilibru intre cele doua care sa depinda de tipul afacerii si de strategia de marketing agreata.