Cum sa te orientezi in cautarea continutului de calitate
Daca te afli cu afacerea online la inceput de drum e foarte posibil ca administrarea paginii tale si a conturilor de pe retelele sociale sa ti se para coplesitoare. Tot continutul acestora trebuie sa fie mereu proaspat si interesant asa ca te intrebi, pe buna dreptate, de unde vine tot acest continut si cum ai putea sa te asiguri ca el raspunde nevoilor clientilor tai.
Ne pare rau, dar nu detinem o harta care sa indice locul unde sunt ascunse rezerve interminabile de continut. Uneori si cei mai priceputi marketeri intampina dificulati in a veni constant cu continut de calitate. Ce putem face insa este sa iti oferim cateva coordonate care te vor ghida in cautarile tale pentru surse de continut.
Ai o idee de continut care ti se pare buna, dar cum te asiguri?
- Asa cum am mai spus, continutul trebuie sa raspunda nevoilor clientilor tai, deci sa fie legat de domeniul tau de activitate. Asta nu inseamna ca nu trebuie din cand in cand sa iti surprinzi cititorii cu o abordare inedita, neasteptata a subiectului.
- Adapteaza continutul tipului de canal pe care il postezi sau sectiunii site-ului unde urmaza sa fie postat. Un articol de pe blog iti ofera avantajul unui spatiu extins si e foarte usor sa cazi in capcana si sa produci texte care se aseamana romanelor. Propozitiile si paragrafele care par sa nu se mai termine sunt dusmanul tau numarul unu. Structureaza articoelele in asa fel incat sa fie usor de citit, numeroteaza, foloseste subtitluri, liste si imagini sugestive.
- Continutul trebui esa fie credibil, daca oferi o informatie noua care nu este cunoscuta ca fiind un adevar general mentioneaza sursa de informare si vino cu argumente pentru a-ti sustine orice punct de vedere. Daca pagina ta nu este o culegere de povesti SF, cititorii tai nu vor fi interesati de idei carora le lipseste credibiliatea.
- Si daca tot vorbeam de povesti, iata ca intodeauna o poveste in spatele continutui ii poate inspira pe clientii tai, ii poate face sa actioneze. Tot aici ar trebui sa mentionam si emotia pe care ideal ar fi ca orice text sa o produca, dar ai grija sa nu declansezi reactii negative.
Te-ai gandit cum vei masura succesul continutului online?
Treaba celui care se ocupa de marketing-ul de continut nu se sfarseste odata cu crearea continutului, el trebuie sa urmareasca reactiile pe care acesta le produce. O greseala frecventa este lipsa unei strategii de continut care sa contina si componenta de follow-up, iar la aceasta se adauga lipsa unui plan de follow-up. Trebuie sa te hotarasti de la inceput ce urmaresti prin continut si atunci vei stii si ce anume trebuie sa analizezi odata ce continutul a fost postat.
Calitatea continutului se masoara in functie de:
- traficul web
- calitatea lead-urilor de vanzari
- distribuirile in social media
- click-urile sau vizualizarile paginii
- transformarea unui vizitator in lead
- transformarea unui lead in client