Cum sa incurajezi interactiunile pe blog in mod eficient
Continutul proaspat pe blog nu este o garantie ca cititorii vor reveni pe pagina ta sau ca numarul cititorilor va creste in timp ce distribuirile vor fi din ce in ce mai multe. Interactiunile sunt esentiale pentru succesul unui blog, dar sunt mai greu de obtinut decat cele din social media, deci orice sfat in aceasta privinta ar trebui sa fie binevenit.
Exista o multitudine de modalitati prin care reactiile la continutul de pe blog pot fi incurajate, dar unele metode de imbunatatire a interactiunilor sunt mai usor de aplicat, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara in urma implementarii lor. Am alcatuit o lista a celor mai eficiente metode, iar ordinea lor este oarecum aleatoare pentru ca adevarul este ca ele se adapteaza diferit in functie de blog.
Inainte sa citesti un articol de pe blog te lovesti de designul acestuia. Daca iti este greu sa gasesti articolele care te intereseaza, daca te pierzi in pagini si butoane, prima reactie va fi sa te indrepti catre coltul din dreapta sus al paginii. Si nu, nu o sa faci asta pentru a micsora fereastra. Potrivit experientei acumulate de Social Media Examiner, blogurile cu cel mai mare numar de interactiuni sunt cele in care imaginea este pe primul loc, cele organizate sub forma de carduri, asemenea retelei Pinterest.
O astfel de organizare este foarte utila si adaptabila pentru paginile mobile. Cei care iti citesc blogul vor sa poata sa il acceseze si atunci cand sunt in miscare, deci daca nu le permiti accesul si de pe mobil este timpul sa le spui adio.
Odata ce au trecut de la partea de design la cea de continut, cititorii blogului vor avea anumite asteptari, iar daca le vii in intampinare cu un continut interactiv s-ar putea sa ii cuceresti din prima. Da, asa este, ne place sa credem ca suntem speciali si suntem maguliti de fiecare data cand avem senzatia ca un text a fost scris exact pentru noi, pentru ceea ce aveam nevoie, pentru ceea ce speram. Un text interactiv este un text care recunoaste ca esti diferit de ceilalti oferindu-ti alternative. Un simplu ”click aici” daca ti se potriveste aceasta abordare sau ”click aici” daca nu esti de acord, iti va face cititorii sa interactioneze mult mai mult cu blogul.
Si daca tot am ajuns la invitatiile la conversatie de pe blog ar fi bine sa mentionam alte metode care au succes la nivel de interactiune pe blog. Intrebarile deschise presarate atat pe parcursul textului, cat si in incheiere incurajeaza interactiunile. In acelasi timp, poll-urile integrate in articolele de pe blog, micile teste cu raspunsuri care iti dau ocazia sa te identifici cu personaje de film, spre exemplu sunt foarte bine privite de publicul care citeste bloguri. Chiar daca blogul nu are un venit generos, concursurile cu premii simbolice chiar vor aduce cu ele si un nou val de raspunsuri mult asteptate.
Continutul care sa incurajeze interactiunile este un obiectiv foarte important, dar ce faci cand nu mai ai idei de continut? Ei bine, poti impusca doi iepuri dintr-o lovitura tratand topicurile populare si tinand pasul cu evenimentele cotidiene. Important este ca acestea sa fie adaptate specificului blogului, pentru ca nu iti doresti sa pari off topic.
Intr-un final e bine sa mentionam ca dupa atata munca la nivel de continut este ideal ca paginile blogului sa se incarce in timp util. Altfel toata munca este in zadar, nu-i asa?
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Pe ce loc se plaseaza designul si continutul
- De ce sa ceri ajutorul unei agentii pentru content marketing? →