Cum sa cresti eficienta continutului online
Marketing-ul de continut este o componenta atat de importanta a mixului de marketing incat, potrivit statisticilor din mai 2014, intre 75 si 85% dintre companii se preocupa activ de acest tip de marketing. Cu toate acestea nu multi par sa stie ca o strategie de continut este eficienta atunci cand pune punctul de vedere al clientului pe primul loc.
Pentru a intelege mai bine la ce se refera continutul, acesta trebuie impartit in doua categorii:
– componente push – aici intra materialele care sunt trimise in mod direct: email-uri, newslettere, servicii, etc.
– compomente de cautare – aici se incadreaza continutul care este gasit de catre clientii potentiali – website-uri, articole, blog-uri, social media, etc.
Internetul ofera oricui posibilitatea de a posta continut, ceea ce inseamna ca nu exista o entitate care sa filtreze cantitatea imensa de continut care apare zilnic. Continutul poate sa ajunga oriunde, dar in ciuda acestui avantaj se intampla adesea ca postarile sa nu capteze atentia celor catre care ar trebui sa se indrepte. Aceeasi idee este sustintuta de o statistica publicata la inceputul anului care arata ca 92% dintre cei care lucreaza in marketing sunt de parere ca un continut de calitate este foarte valoros, dar cu toate acestea doar 54% dintre ei se considera eficienti in acest domeniu.
Sfaturi pentru a creste eficienta continutului
- Brandul ar trebui sa fie cel care stabileste directia in care se indrepta conversatia – un simplu participant la conversatie nu va reusi sa isi impuna punctul de vedere si nu se va pozitiona ca fiind expert in domeniu, o entitate de incredere a carei parere conteaza.
- Claritatea este mai importanta decat creativitatea – creativitatea iti poate urca brandul pe culmile succesului, dar daca nu se stie clar care sunt valorile si obiectivele lui, acesta se va prabusi, iar pozitia pe care va ajunge poate fi mult mai joasa decat cea de la care a plecat
- Nu trebuie doar sa captezi atentia, trebuie sa o pastrezi – cei care apartin publicului tau tinta nu trebuie doar sa fi auzit de brandul tau, obiectivul cel mai inalt este sa fii primul brand la care se gandesc atunci cand vine vorba de categoria ta de produse sau servicii. Ceea ce trebuie sa incerci sa obtii prin strategia de continut este sa faci clientii sa revina, sa le trezesti interesul si curiozitatea in acelasi timp.
- Crearea continutului nu este singurul element important al strategiei de continut – atentia trebuie indreptata si catre modul in care acesta este imbracat, prezentat si apoi transmis pe diferite canale, in diferite forme adecvate fiecarui canal in parte
- Social media nu ar trebui sa se bucure de mai multa atentie de cat blogul – postarile si articolele de pe blog sunt mai eficiente la nivel de costuri
- Stategia marktingului de continut trebuie adaptata obiectivelor brandului – in functie de aceste obiective procentul de componente push si de cautare poate sa difere. Atat timp cat obiectivele sunt clare, asteptarile vor fi pe masura. Este bine de stiut ca doar 1% din continut devine viral in afara comunitatilor active online
- Continutul trebuie sa se adapteze diverselor dispozitive de pe care poate fi accesat – smartphone-urile si tabletele sunt din ce in ce mai utilizate, iar continutul care nu se pliaza pe formatul acestora este continut pierdut odata de a fost accesat si nu a putut fi deschis
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Cum poti administra eficient activitatea online
- Cum sa iti imbunatatesti afacerile cunoscandu-ti clientii →