Cum poti administra eficient activitatea online
Multe afaceri locale prefera ajutorul specialistilor pentru administrarea activitatii online. Social media pare simpla, cu totii avem conturi personale pe retelele sociale si nu am avut nevoie de cursuri pentru a descoperi cum sa le utilizam, dar intre conturile personale si paginile de pe aceste retele exista o diferenta. Daca postarile de pe contul personal nu trebuie sa se ridice la asteptarile nimanui, in cazul paginilor de companie lucrurile se schimba radical.
Pentru a simplifica totusi procesul prin care se fac postari relevante, iata cateva aspecte importante de care puteti tine cont:
1. Trateaza-i pe ceilalti asa cum ti-ai dori si tu sa fii tratat – pune intrebari, interactioneaza, nu te concentra doar pe agenda de vanzari
2. Foloseste o platforma care te ajuta sa iti programazi postarile de pe retelele sociale – vei economisi timp si vei da impresia ca esti mereu online
3. Foloseste blogul companiei in mod activ – vei vedea in curand beneficiile la nivel de brand awareness, credibilitate si autoritate
4. Stabileste relatii cu cei din media – urmareste pe Twitter jurnalistii care scriu despre domeniul afacerii tale
5. Ofera continutul pe care il doreste publicul tau tinta – astfel vei interactiona mult mai usor cu clientii potentiali
6. Tine cont de statisticile retelelor sociale – analizeaza rapoartele saptamanal sau lunar pentru a stii care este efectul postarilor tale
7. Trimite newslettere cu informatiile pe care clientii ar dori sa le obtina – segmenteaza lista cu contacte pentru a obtine o rata de citire a email-urilor cat mai mare
8. Asigura-te ca pagina ta este optimizata la nivel SEO – vizibilitatea afacerii tale va creste pe masura ce vei obtine o pozitie mai inalta in rezultatele motoarelor de cautare
9. Incearca sa postezi ca invitat pe alte blog-uri sau invita persoane cu autoritate in domeniu sa posteze pe blogul afacerii tale
10. Desi se afla pe ultimul loc in aceasta lista, stabilirea obiectivelor ar trebui sa fie primul pas pe care il faci la nivel de online marketing – gandeste-te daca vrei sa cresti traficul pe site, interactiunile din social media, bugetul si/sau vanzarile.