Ce se intampla daca iti masori succesul tinand cont de o singura variabila
Este important pentru orice companie sa isi seteze obiective si sa incerce sa le indeplineasca, dar imediat dupa ce obiectivele au fost stabilite trebuie luate in calcul metodele prin care indeplinirea lor poate fi masurata. Obiectivele trebuie sa fie exacte si masurabile, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie folosita o singura variabila de masurare pentru analiza rezultatelor.
La momentul realizarii unui plan de marketing este nevoie de o privire de ansamblu, de o strategie care, potrivit lui Kendall Allen de la Marketing Land, este prea complexa pentru a fi masurata folosind o singura variabila. O analiza incompleta a rezultatelor duce la asteptari gresite stabilite pentru proiecte viitoare, dar cel mai important este faptul ca nu va exista o concordanta intre aceasta analiza si vanzari.
Mediul in care se desfasoara activitatea de marketing in zilele noastre este foarte complex si este imposibil de masurat folosind o singura variabila. Informatii despre clienti care pot fi obtinute se refera la obiceiul de utilizare al diferitelor gadget-uri, analiza comportamentului de cumparare, intentie si actiuni.
Cand vine vorba de online, nu este suficient sa tii cont numai de numarul de click-uri, de vizualizari, de intentie, de traseul parcurs de o conversie. Toate acestea sunt informatii pretioase care trebuie integrate intr-un sistem de analiza care sa ofere rezultate clare si masurabile. Omiterea unei variabile poate simplifica procesul de analiza, dar te va indeparta de rezultatul real pe care trebuie sa il afli pentru a stii cum sa te orientezi in campaniile viitoare.