Ce se intampla cand programele de loialitate nu aduc venituri mai mari
Fidelitatea clientilor asigura vanzari constante pentru orice companie, dar aceasta nu este tocmai usor de obtinut. Multe businessuri opteaza pentru programale de loialitate sperand ca astfel isi vor asigura cresterea veniturilor, dar asta nu se intampla de fiecare data pentru ca nu opteaza pentru programul de loialitate potrivit sau pentru ca il aplica intr-un mod necorespunzator.
Tipuri de programe de loialitate care cresc vanzarile?
– Programe cu card de membru – folosindu-le clientii obtin reduceri si tind sa faca mai multe cumparaturi.
– Programe de loialitate de tip status – in functie de sumele cheltuite pe produsele sau serviciile companiei, clientii sunt impartiti in categoriile Gold sau Silver. Clientii considera ca se diferentiaza de ceilalti si fac cumparaturi pentru a-si mentine statutul oferit de categoria in care au fost incadrati.
– Programe prin email/newsletter – abonatii la informatiile transmise de companie beneficiaza de reduceri speciale. Ei simt ca fac parte dintr-un grup si asta ii determina sa faca mai multe achizitii.
– Cardurile cadou – astfel de carduri pot atrage noi clienti si vor face brandul mai cunoscut. In plus, studiile arata ca oamenii au tendinta sa depaseasca suma de pe cardul cadou si sa cheltuie mai multi bani.
– Reduceri pentru cumparaturile viitoare – dupa ce au facut cumparaturi care depasesc o anumita suma, clientii primesc o reducere pentru achizitiile viitoare, iar aceasta ii determina sa se intoarca pe pagina de cumparaturi
71% dintre clientii online din America sunt inscrisi in cel putin un program de loialitate
Unde gresesc cei care nu obtin cresterea veniturilor din programele de loialitate?
- Lipsa unei diferentieri a programelor de loialitate in functie de caracteristicile clientilor poate duce la neindeplinirea obiectivelor campaniei de fidelizare. Mai mult decat atat, acestea trebuie gandite in functie de frecventa cu care clientii pot achizitiona produsele sau serviciile.
- Programele de fidelitate nu ar trebui realizate fara a tine cont de strategia de marketing a brandului pentru ca este posibil sa duca la ratarea unor oportunitati de vanzari importante.
- Clientii trebuie sa aiba impresia ca obtin beneficii reale si consistente din campania de fidelizare, dar acestea trebuie sa fie intr-un raport echilibrat cu avantajele obtinute de companie, care in acest caz se traduc prin vanzari. Clientii trebuie incurajati sa revina in magazin, sa cresca frecventa de cumparaturi, iar recompensele pe care le primesc ar trebui sa fie unul din motivele pentru care se intorc.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Cum te poate ajuta Google Analytics in activitatea de pe Facebook
- Beneficiile concentrarii strategiei SEO asupra clientilor →