SEO-ul negativ exista si iti poate afecta reputatia online
Daca ai o echipa de marketing online cu siguranta ca ti-a povestit de SEO si de importanta sa. Probabil ca stii ca prezenta ta cat mai sus in cautarile de pe Google se construieste prin SEO, dar ceea poate nu ai aflat este ca exista si SEO negativ. Acesta presupune crearea unei conexiuni intre pagina ta si pagini “dubioase” sau dintr-o cu totul alta nisa prin link-uri catre site-ul tau.
De ce ar trebui sa te intereseze acest lucru? Pentru ca daca ai o afacere locala cu un site care inca nu si-a consolidat reputatia online, esti cea mai probabila victima. SEO-ul negativ afecteaza doar site-urile mici si medii pentru ca motoarele de cautare considera ca nu site cu reputatie nu ar face ceva sa si-o compromita in acest fel.
Conform blog.kissmetrics.com, atacurile prin SEO negativ se pot face prin:
- hacking-ul site-ului
- crearea de sute sau mii de link-uri spam catre site
- copierea continutului pe care il postezi si distribuirea acestuia pe un numar mare de site-uri
- crearea de link-uri catre site-ul tau folosind cuvinte cunoscute ca fiind spam, expresia poker online sau viagra, etc.
- crearea de profile false de social media pentru a-ti strica reputatia
SEO-ul negativ este o problema cat se poate de reala, dar Google nu a luat pana acum suficiente masuri pentru a proteja paginile web, deci riscul unui sabotaj al ranking-ului in motoarele de cautare exista in continuare. Potrivit moz.com pana acum nu a fost facut public niciun exemplu concret care sa convinga Google sa actioneze. Cu toate acestea seroundtable.com a facut un sondaj pe aceasta tema si 45% dintre respondenti au confirmat ca au reusit sa detroneze un competitor in cautarile de pe Google folosind SEO negativ.
In revista Forbes se vorbeste si despre un alt tip de atac prin SEO negativ. Este posibil sa primesti o amenintare ca site-ul tau va fi afectat de SEO negativ daca nu platesti o anumita suma. In acest caz, cel mai bine ar fi sa nu dai curs solicitarii, dar sa ii anunti pe cei care se ocupa de pagina ta. Ei vor stii ce unelte sa foloseasca pentru a monitoriza indeaproape evolutia site-ului pe Google.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Cum sa folosesti social media cand ramai fara idei de subiecte pentru blog
- Marketing-ul de continut este o provocare si o binecuvantare in aceslasi timp →