Ce pierzi daca nu construiesti relatii durabile cu clientii
Raspunsul este probabil pe buzele tuturor. Indiferent cum ai vrea sa-i spui, profit, vanzari sau mai simplu, bani, pierderile sunt acolo si ele nu se datoreaza lipsei calitatii produselor sau serviciilor, ci lipsei interactiunii.
Relatiile sunt dificil de pastrat si la nivel personal. Prietenii pe care nu ii mai vezi sau cei care nu iti raspund la telefon pentru ca sunt prea ocupati, se indeparteaza de tine si este foarte greu sa reiei legatura. Acelasi lucru se intampla si cand vine vorba de relatiile cu clientii. Daca nu le raspunzi la intrebari in timp util sau mai rau, nu le raspunzi deloc, acestia vor alege sa renunte la serviciile pe care le oferi si este deja cunoscut faptul ca poate fi cu de 7 ori mai scump sa aduci clienti noi decat sa ii pastrezi pe cei vechi.
Cand vine vorba de relatia si interactiunea cu clientii este discutabil daca ar trebui sa incerci sa faci economii pentru ca pe termen lung s-ar putea sa nu ai de castigat. Automatizarea are beneficiile sale, dar nimic nu poate inlocui interactiunea cat mai personalizata cu clientii. Relatia cu clientii functioneaza atat timp cat exista reciprocitate si nu te poti astepta ca acestia sa isi doreasca sa interactioneze cu brandul daca acesta ii invita la conversatie, dar odata ce a primit un raspuns nu reactioneaza in niciun fel.
Modul gresit in care companiile inteleg ca functioneaza relatia cu clientii este usor de observat in social media. Sunt multe companii care investesc in producerea de continut care este postat cu regularitate pe astfel de conturi, ceea ce este excelent, numai ca nu ar trebui sa se opreasca aici. Succesul campaniilor de social media marketing este masurat analizand interactiunile, dar nu poti fi multumit ca primesti mesaje de la clienti atat timp cat nu le raspunzi la randul tau. Nimeni nu isi face un cont pe Facebook, spre exemplu, pentru a tine un monolog, deci nu te astepta sa primesti in continuare comentarii de la clienti daca nu iti gasesti timp pentru a le raspunde.
Daca iti doresti fidelitatea clientilor, asigura-te ca le-o oferi la randul tau. Raspunde-le prompt, ia-le in serios grijile si problemele, bucura-te alaturi de ei atunci cand este cazul si clientii isi vor exprima recunostinta devenind adevarati ambasadori de brandului.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Continutul generat de utilizatori si capcanele lui
- De ce social media si networking-ul sunt cuplul perfect →