Ce continut prefera publicul in functie de varsta
Se spune ca gusturile nu se discuta, dar cand vine vorba de continut si de preferintele clientilor nu se mai aplica aceeasi regula. Gusturile in materie de continut se discuta, se cantaresc bine si se impart in categorii de varsta pentru ca fiecare brand sa stie cu ce continut sa se adreseze clientilor pentru a avea un impact cat mai mare.
Pe blogul Moz sunt prezentate preferintele celor 3 mari generatii care consuma si distribuie continut. Acestia sunt impartiti astfel: Milenialii (20-38 ani), Generatia X (39-50 ani), Generatia Baby Boom (51-69 ani). Statisticile arata ca cele trei generatii au obiceiuri similare, dar exista si diferente considerabile de care ar trebui tinut cont atunci cand se construieste o campanie care se adreseaza in mod specific uneia dintre categorii.
Generatia Baby Boom petrece cel mai mult timp consumand continut si este activa in general in prima parte a zilei, in timp ce Milenialii si Generatia X isi consuma in general portia zilnica de continut dupa ora 20.
Cei din Genratia Baby Boom sunt cei mai mari utilizatori de Laptop si Desktop, dar reprezinta si 40% dintre utilizatorii de tableta. Cu toate acestea, telefoanele inteligente sunt folosite in proportie de 52% de generatia Milenialilor.
In ceea ce priveste tipurile de continut, parerile sunt foarte similare. In topul 4 al preferintelor, indiferent de categorie se afla articolele pe blog, imaginile, comentariile si eBook-urile.
Articole cele mai populare, indiferent de generatia din care fac parte cititorii, au lungimea medie de 300 de cuvinte. Milenialii prefera articolele din categoriile divertisment, tehnologie si sport, in timp ce Generatia X este cea mai interesata de un stil de viata sanatos si de domeniul financiar, iar Generatia Baby Boom este cea mai mare consumatoare de stiri internationale si politica.
Dintre toate retelele sociale, Facebook-ul este cea mai populara, Twitter-ul este folosit in principal de cei din Generatia X, iar Google+ este cea mai importanta sursa de continut pentru Generatia Baby Boom.
La nivelul distribuirilor de continut vizual gusturile sunt destul de variate: Milenialii sunt cei mai mari fani ai Meme-urilor, Generatia X prefera SlideShare-urile, iar cei din Generatia Baby Boom raman fideli imaginilor si video-urilor.
Aboneaza-te la Newsletter
Related Posts
- ← Cat de traditionalist sa fii la nivel de marketing
- Continutul generat de utilizatori si capcanele lui →