Cum sa masori performanta newsletterelor tale

Newsletter

 

Daca trimiti newslettere, inseamna ca iti doresti sa pastrezi mereu legatura cu clientii actuali sau potentiali. Cu toate acestea, ar trebui sa verifici mereu performanta newsletterelor pentru ca eforturile tale sa nu fie facute degeaba.

Exista cateva statistici legate de email care se aplica direct in aceste cazuri, iar daca vei tine cont de ele, sansele tale de optimizare pentru rezultate mai bune vor creste semnificativ. Vom analiza cateva dintre aceste statistici si modul in care ar trebui ele intelese.

Cateva statistici legate de newslettere de care ar trebui sa tii cont.

  • Urmareste click-urile si in special conversiile – Cel mai probabil nu iti doresti sa muncesti degeaba de aceea este foarte important sa stii cati dintre cititorii tai dau click si cumpara apoi, indiferent care este obiectivul tau pentru conversii.
  • Monitorizeaza rata de respingere – Aceasta se refera la numarul de email-uri care nu ajung la destinatie. Aici poate fi vorba despre respingere ”dura” care apare daca ai o adresa de email gresita sau de respingere ”usoara” cand inbox-ul destinatarului este plin sau cand apoare o problema de server. Furnizorul tau de servicii de email te va anunta cand rata de respingere este prea ridicata.newsletter-metrics_
  • Verifica rata de deschidere – Aceasta nu este o statistica la fel de importanta ca altele, mai ales pentru ca este foarte dificil sa obtii un numar ”real”, dar merita sa fie folosita orientativ. O rata tipica de deschidere a email-urilor este in general de 15-20%, in functie de industrie si de tipul de mail.
  • Rate scazute de expediere si multe reclamatii de spam – Rata de expediere a email-urilor nu ar trebui sa fie mai mica de 95%, iar daca nu te incadrezi in acest interval este posibil sa ai o problema cu lista de adrese sau cu furnizorul de servicii de email. In ceea ce priveste spam-ul, daca plangerile de spam depasesc 1%, cel mai probabil vei fi marginalizat de catre furnizorul de internet, pentru ca aceste reclamatii sunt luate foarte in serios.
  • Supravegheaza numarul de dezabonari – Este normal sa existe dezabonari de la newsletter din cand in cand, iar acestea pot fi din motive diferite. Ceea ce ar trebui sa stii este ca o rata normala de dezabonare este mai mica de 1%, iar daca te apropii de 5% trebuie sa afli din ce motiv se intampla acest lucru. Este posibil ca mesajele tale sa fi deviat de la scopul lor sau ca email-urile sa nu fie optimizate pentru mobil! In prezent circa 50% dintre email-uri sunt citite de pe mobil, deci trebuie sa te asiguri ca nu pierzi cititori din aceasta cauza.

Aboneaza-te la Newsletter

 

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts