Cum sa gestionezi recenziile negative

positive_1396958601692

Cu totii avem opinii, dar cand ai o afacere opiniile altora iti pot face probleme. Gestionarea reputatiei tale online este un job full time, iar daca nu te ocupi de el asa cum trebuie, clientii tai s-ar putea sa iti spuna adio.
Recenziile sunt de doua feluri, iar cele proaste iti pot goni clientii. Secretul este sa ai mai multe recenzii pozitive decat negative. Recenziile pozitive vor cantari intotdeauna mai mult in in ochii clientilor tai.
Ce faci cand primesti o recenzie negativa?

Urmeaza acesti pasi si adopta un sistem propriu prin care sa gestionezi recenziile negative atunci cand apar:

  1. Relatia cu clientii ar trebui sa fie prioritatea ta numarul 1 – Unul dintre cele mai importante motive pentru care companiile se vad nevoite sa gestioneze recenziile negative este faptul ca la un moment dat comunicarea cu clientii lasa de dorit. De multe ori clientii incearca sa comunice cu compania via email, Facebook, Twitter sau prin comentarii pe blog. Aceste mesaje nu primesc mereu un raspuns rapid, ceea ce ii face pe unii clienti sa isi verse amarul pe site-uri cu recenzii online. Cel mai adesea, astfel de probleme pot fi evitate daca esti atent la ce spun clientii tai pe paginile de social media sau in mesajele private.
  2. Adopta mereu o atitudine profesionista – Orice s-ar intampla nu te lua la harta online cu clientii tai. In niciun caz nu vei iesi bine din asta! Chiar daca ai dreptate, este gresit sa abordezi asa problema pentru ca se poate ajunge foarte departe si nu iti doresti asta. Fa eforturi sa te comporti ca un profesionist si incearca sa iti pastrezi clientii, sau macar incearca sa nu ii pierzi si pe altii din cauza unuia dintre ei care este nemultumit. Astfel de clienti reprezinta doar 1% din totalul tau de clienti, deci nu merita sa te compromiti pentru acestia.
  3. Incurajeaza recenziile pozitive – Cel mai bun mod de a-ti construi o reputatie buna online este incurajarea recenziilor pozitive pe care le primesti pentru serviciile si produsele tale. Daca primesti in mod regulat recenzii pozitive, cele negative nu au sanse prea mari sa ramana in topul rezultatelor din cautari. Mai mult decat atat, recenziile pozitive iti vor aduce si mai multi clienti.
Nu iti trebuie studii speciale pentru a gestiona recenziile negative, ai nevoie doar de profesionalism si consecventa.
Iar in ritmul in care se comunica online, nu prea ai alte optiuni!

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts