De ce social media si networking-ul sunt cuplul perfect

De ce social media si networking-ul sunt cuplul perfect

Social media si networking-ul sunt doua lucruri diferite care reusesc sa se completeze excelent. Networking-ul poate exista in afara retelelor sociale, dar acestea nu isi ating obiectivele in lipsa networking-ului. Potentialul de interactiune cu clientii care isi petrec timpul pe retelele de socializare ajunge la nivelul sau maxim atunci cand networking-ul devine o prioritate.

Networking-ul presupune crearea si mentinerea relatiilor personale si de business in principal in mediul online. Forumurile, grupurile si alte retele online sunt locul in care networking-ul online este la el acasa, dar asta nu inseamna ca relatiile cu clientii sau colaboratorii nu pot fi mentinute sau initiate in social media.

Potrivit Social Media Today, exista 5 diferente importante intre social media si networking si acestea se refera la stilul de comunicare, obiectivele, continutul, timpul si efortul depus si masurarea randamentului investitiei. In ciuda acestora, atunci cand cei care se ocupa de retelele sociale uita de relatiile sociale ceva este in neregula.

In social media monologul primeaza deseori, chiar si atunci cand interactiunile din partea fanilor sunt in numar mare. O pagina activa posteaza continut care primeste aprecieri, distribuiri si comentarii, dar numai cele din urma pot intra in categoria de networking atunci cand pagina la randul ei raspunde si incurajeaza conversatia. Aici trebuie mentionat ca atunci cand in strategia de social media se pune accentul pe continutul generat de utilizator apare o echilibrare a balantei si dialogul isi face loc in peisajul online.

Sunt multe situatii in care brandurile se asteapta la interactiune din partea celor care le urmaresc, dar atunci cand o obtin nu reactioneaza. Statisticile vor contoriza aceste interactiuni si le vor lua ca pe un semn bun. Este usor sa te amagesti ca lucrurile merg bine, dar pe termen lung te poti indrepta spre un declin in popularitate. De aceea este indicat sa iti asculti clientii si sa le raspunzi in timp util. Nu te poti astepta sa creezi relatii cu clientii si sa le mentii pe viitor daca nu investesti timp in interactiunea cu acestia.

Networking-ul se concentreaza pe partea verbala, deci este foarte important sa vorbesti aceeasi limba cu clientii. Dar inainte de toate trebuie sa le arati clientilor ca merita sa iti vorbeasca, trebuie sa le arati ce ”limba vorbesti tu”, care sunt valorile tale, iar acest lucru se poate obtine foarte usor in social media prin imagine. Nu degeaba se spune ca o imagine face cat o mie de cuvinte. Modul in care te promovezi in social media poate incuraja construirea relatiilor de durata cu clientii.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts