De ce in online marketing trebuie sa eviti scurtatura numita spam

De ce in online marketing trebuie sa eviti scurtatura numita spam

Stii aleile intunecate pe care aleg sa porneasca personajele din filmele de groaza in speranta ca vor ajunge mai repede la destinatie? In marketingul digital si in social media, ele sunt pavate cu spam si iti vor afecta reputatia online pe termen lung.

Tacticile de social media sau online marketing care se bazeaza pe spam promit o crestere rapida care poate sa para foarte tentanta numai ca dezanatajele sale cantaresc mult mai mult. In primul rand mesajele spam vor afecta modul in care brandul este vazut de publicul sau tinta. Zilnic suntem bombardati cu mii de mesaje in mediul online si prea putine dintre acestea vin la cerere, iar in tot acest zgomot online este foarte usor sa iti faci o parere proasta despre cei care “tipa” mult prea tare.

Chiar daca online-ul pare locul in care poti sa faci orice, exista metode prin care diverse platforme reusesc sa se protejeze de tacticile spam. Chiar daca acestea iti vor fi permise initial, s-ar putea sa remarci ca toate eforturile tale au fost in zadar atunci cand vei fi penalizat pentru modul in care ai ales sa te promovezi. Atunci cand trimiti un newsletter catre persoane care nu l-au solicitat este foarte usor sa ajungi in Spam, dar si in social media exista moduri prin care incercarea de a creste prea repede este identificata. Facebook, spre exemplu, iti poate sterge Like-urile cumparate, si asta li s-a intamplat chiar unor branduri cunoscute care s-au trezit peste noapte ca numarul de prieteni online a scazut.

Posibilitatea automatizarii proceselor de marketing este o mana de ajutor pentru care toti marketerii sunt recunoscatori, dar si aceasta se poate transforma intr-o tactica spam atunci cand nu este folosita corect. Potrivit Social Media Today, reputatia online a unui business poate fi afectata de mesajele automatizate care iti fac brandul sa para din ce in ce mai putin uman. Interactiunea cu alti oameni nu poate fi inlocuita de nimic, cu cat un brand are un chip mai uman, cu cat este mai autentic si integru cu atat publicul sau va avea mai multa incredere in el, iar succesul sau va fi mai mare, mai rasunator.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts