De ce clientul ar trebui sa fie centrul universului de brand?

De ce clientul ar trebui sa fie centrul universului de brand?

Clientul, consumatorul, utilizatorul, indiferent cum i-am spune trebuie sa il punem pe primul plan atunci cand producem ceva. Nu conteaza daca este vorba despre un produs finit, despre continut online, grafica, marketing sau programare, important este sa ai un obiectiv final, cunoscut foarte bine de toti membrii echipei si ales astfel incat sa ai certitudinea ca stii unde va ajunge produsul tau.

Atunci cand nu ai in minte un utilizator final risti ca ceea ce produci sa fie inutil. Cand te concentrezi asupra clientului, ceea ce faci prinde contur mult mai usor, ideile de continut pot fi mai inspirate, iar produsul final va ajunge la utilizator si sansele ca acesta sa il aprecieze cresc considerabil. Cu siguranta ca este importanta cantitatea, dar continutul care nu ajunge nicaieri nu este mai valoros daca este in cantitate mare.

Tot mai adesea se intampla ca angajatii sa realizeze ca ceea ce produc nu este folosit, iar acesta este unul dintre motivele pentru care vedem atat de multe website-uri pline de continut fara importanta sau chiar inutil. Atunci cand nu stii catre cine se indreapta produsele tale e mult mai probabil sa faci rabat de la calitate, iar atunci cand faci asta iti vei dori ca ceea ce produci sa nu fie atat de usor de gasit. Cunoscandu-ti publicul tinta scrii mult mai pe limba lui, iar acest lucru se vede in interactiunea cu clientul care atunci cand este tratat ca un egal sau ca un prieten, raspunde in acelasi mod.

Cunoscandu-ti utilizatorii si transformandu-i intr-o prioritate vei reusi sa iti motivezi intreaga echipa. Nimanui nu ii place sa lucreze degeaba, iar sentimentul ca faci ceva util pentru altcineva poate fi la un anumit nivel mai important decat statusul profesional sau decat componenta financiara. Cheia succesului este sa masori nivelul de utilizare al produselor tale, sa masori consumul si ceea ce clientii si angajatii incearca sa faca. Este mult mai rentabal sa folosesti sistemul recompenselor bazat pe utilizarea crescuta, sa recompensezi angajatii bazandu-te pe cat de mult usureaza ei viata clientilor. Si astfel toata lumea are ceva de castigat.

In prima instanta poate fi infricosator sa vezi ca ceea ce produci este folosit. Cu toate acestea, cand angajatii incep sa rezolve probleme, primesc feedback pozitiv si sunt incurajati sa fie mai eficienti. Iar atunci cand ceea ce produci este util si raspunde cererii, ajungi la loializarea clientilor care vor alege intotdeauna produsele care raspund mai simplu si mai direct nevoilor lor.

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts