Cum sa descoperi avatarul clientilor tai ascuns in insight-uri pe Facebook

Cum sa descoperi avatarul clientilor tai ascuns in insight-uri pe Facebook

Atunci cand pui bazele unei strategii de marketing, fie ea online sau offline, unul dintre primele aspecte la care trebuie sa te gandesti este creionarea unui avatar al clientului, un portret robot al acestuia care sa iti permita sa tintesti cat mai bine mesajele.

De ce ai nevoie de un astfel de avatar?
Avatarul clientului, odata definitivat, reuseste sa iti usureze si sa iti eficientizeze munca. Daca stii exact cine sunt clientii tai, ce le place, ce locuri frecventeaza, ce isi doresc, vei reusi sa vorbesti mai pe limba lor, iar mesajele tele se vor adresa cu mai mare siguranta celor cu adevarat interesati.

Daca spre exemplu detii un mic restaurant vegan care face livrari la domiciliu si vrei sa construiesti avatarul clientului tau, ai putea incepe prin a-i stabili interesele. Avatarul ar putea sa poarte numele: Mihaela. Mihaela este o femeie la 35 de ani care traieste sanatos, dar are un job solicitant si trebuie sa isi aleaga foarte bine mancarea pentru a-si pastra silueta si starea de sanatate. Mihaela este casatorita, are un copil de 2 ani si sotul ei nu imbratiseaza dieta vegana. Aici trebuie sa iei in considerare ca cel mai probabil comenzile din partea Mihaelei vor fi facute de la birou, pentru ca acasa gateste pentru restul familiei.

Este foarte important ca acest avatar sa se bazeze pe cercetare si observatie in acelasi timp. Doar construindu-l astfel vei reusi sa imparti clientii in grupuri in functie de nevoile si dorintele lor. Apoi trebuie doar sa dai frau liber imaginatiei si adaugi carne pe scheletul format din statistici si cercetare.

In momentul in care avatarul clientului tau prinde viata iti va fi mult mai usor sa stabilesti o strategie de comunicare si vei redacta textele promotionale cu mult mai mare usurinta pentru ca vei stii exact cu cine discuti.

Informatiile obtinute din statisticile oferite de Facebook sunt o buna modalitate de a-ti cunoaste publicul. Potrivit Moz.com va trebui sa investesti timp, dar nu si bani, iar aceasta e o varianta foarte buna pentru companiile care sunt la inceput de drum.

Avatarul clientului tau poate fi creat in 4 pasi simpli:

  1. Intra pe profilul e Facebook in zona de Insights si introdu un interes legat de domeniul tau de activitate. Pentru a urma exemplul de mai sus, am putea folosi cuvantul vegan.
  2. Pentru a obtine un avatar cat mai fezabil va trebui sa realizezi o diferentiere de gen si pentru inceput ai putea alege genul feminin. Daca brandul tau nu se adreseaza exclusiv femeilor, va trebui sa repeti operatiunea si pentru publicul tinta format din barbati. In plus, daca grupa de varsta afisata nu conincide cu persoanele catre care te adresezi, poti limita si aici rezultatele.
  3. Acum iti va fi mult mai usor sa afli mai multe date demografice. Facebook iti ofera statistici despre stilul de viata, status marital, nivel de educatie si job.
  4. Pasul urmator reprezinta o trecere prin toate celelalte insight-uri oferite de Facebook: pagini apreciate, locatie, activitate, locuinta si achizitii.

La finalul acestui proces, vei stii mult mai sigur cine sunt clientii tai potentiali, ce comportament au, ce viata duc si cum trebuie sa actionezi pentru a le atrage si mentine atentia.

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts