Cum poti folosi recenziile online in functie de specificul lor

Cum poti folosi recenziile online in functie de specificul lor

Orice mica afacere isi doreste sa obtina cat mai multe recenzii care sa contribuie la imaginea buna a companiei. Cu toate acestea exista si recenzii negative, iar raspunsul la astfel de recenzii nu este intotdeauna usor de dat.

Ai foarte multe de invatat de la recenzii, indiferent daca sunt pozitive sau negative, dar pentru siguranta companiei trebuie in primul rand sa stii cum sa reactionezi cand apar cele care iti pot afecta reputatia.

Cum sa reactionezi cand primesti recenzii negative?
Cel mai important este sa iti pastrezi calmul. Cu siguranta ca iti pretuiesti foarte mult afacerea, iar cand cineva o critica este ca si cum te-ar critica pe tine, dar asta nu iti da dreptul sa reactionezi agresiv, sarcastic sau ironic. Exista un motiv pentru care ai obtinut acea recenzie si trebuie sa incerci sa il descoperi. Desi pare greu se crezut, aceasta este o sansa de a-ti imbunatati afacerea asa ca trebuie sa asculti ce are de spus clientul tau, sa intelegi problema, sa fii transparent si sa iti asumi raspunderea pentru eventualele erori pe care puteai sa le faci.

Toate acestea sunt valabile in cazul in care clientul are dreptate si iti aduce la cunostinta o greseala. Daca esti prompt in a-i raspunde si a remedia problema, afacerea ta nu va avea de suferit pe termen lung. Dar ce faci atunci cand acuzatiile care ti se aduc nu sunt fondate? Una dintre variante este sa elimini recenzia negativa sau ai putea sa argumentezi motivele pentru care cel care te critica nu are dreptate. Daca problema nu poate fi rezolvata altfel si consideri ca recezia iti afecteaza iremediabil compania poti sa iei in considerare posibilitatea actiunii in justitie, dar aceasta ar trebui sa fie ultima optiune; daca este folosita prea des iti poate afecta reputatia.

Ce faci cu recenziile pozitive?
Daca sunt tratate ca si cum ar fi niste exponate intr-un muzeu si sunt uitate undeva pe o pagina a site-ului, recenziile pozitive nu iti vor aduce decat beneficii pe termen scurt. Ideal ar fi sa profiti de ele, sa le analizezi si sa le folosesti pentru cresterea numarului de clienti.

Cateva intrebari pe care ar trebui sa ti le pui atunci cand analizezi recenziile primite:

  1. Clientii tai fac referire la aspectele afacerii tale pe care tu ai vrea sa le promovezi?
  2. Care dintre serviciile sau produsele tale primesc cele mai multe recenzii?
  3. Ai foarte multe recenzii despre un produs care nu este suficient de bine promovat?
  4. Recenziile pe care le primesti fac referire la programele promotionale sau la oferte?
  5. Ce apreciaza cel mai mult clientii la afacerea ta?
  6. Fac clientii referire la modul in care au descoperit afacerea ta locala?
  7. Recenziile pe care le primesti lauda un anumit angajat?
  8. Care este raportul de gen al recenziilor? Numarul de femei si barbati care scriu despre compania ta este in concordanta cu raportul de gen al clientilor tai?

Acestea sunt doar cateva idei de intrebari pe care ai putea sa ti le pui, iar lista poate sa continue in functie de anumite caracteristici pe care le remarci la recenziile pe care le primesti.

Ceea ce ar trebui sa retii este ca atunci cand mai multi clienti fac referire la un anume produs, serviciu sau angajat, este indicat sa ii dedici acestuia un spatiu cat mai mare de promovare pe website-ul tau. Daca ai investit mult intr-un anume produs sau intr-o campanie promotionala si aceasta nu a starnit nicio reactie, trebuie sa incerci sa analizezi pasii parcursi si sa identifici o posibila greseala.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts