Continutul generat de utilizatori si capcanele lui

Continutul generat de utilizatori si capcanele lui

Timpul pe care romanii din orase il petrec online s-a dublat in ultimii 10 ani, iar pentru ca retelele sociale au crescut si ele in popularitate, interactiunea directa cu brandurile este mult mai usoara. Utilizatorii vor sa isi spuna cuvantul pentru ca pana la urma ei, utilizatorii finali, sunt ambasadorii brandului si interesul lor trebuie pastrat viu.

Continutul generat de utilizatori da o forma mult mai credibila intregii conversatii care are loc intre brand si clienti. Este important sa vezi ca oameni obisnuiti, ca mine si ca tine, cred intr-un business, isi spun parerea si acesta ii asculta sau le da dreptul la minutul lor de glorie. Fiecare client iti promoveaza brandul alegandu-l, el are prieteni, cunostinte, colegi care ii vor respecta parerea, deci pare destul de fairplay sa arati lumii ca iti apreciezi utilizatorii dandu-le dreptul la replica sau aratand ca tii cont de ceea ce spun.

Campaniile care se bazeaza pe continutul generat de clienti s-au dovedit a fi foarte populare, insa din cauza vitezei cu care se misca mediul online, pot aparea probleme atunci cand continutul nu este supravegheat in mod eficient. Reputatia online poate avea de suferit atunci cand nu iei in calcul toate variabilele.

Sansele ca reputatia online sa fie afectata de continutul generat de utilizatori se diminueaza considerabil atunci cand tii cont de 3 aspecte importante:

  • Publicul tinta – Atat timp cat iti cunosti audienta poti stii la ce sa te astepti de la aceasta si poti adapta discursul brandului astfel incat sa nu apara probleme.
  • Bugetul campaniei – Acesta este indicat sa includa si costurile de monitorizare si moderare a continutului. Daca stabilesti limitele continutului pe care il astepti din partea utilizatorilor in mod exact, este mult mai putin probabil sa fie nevoie de cheltuieli suplimentare pentru restabilirea reputatiei.
  • Flexibilitatea campaniei – Clientii se pot dovedi foarte creativi si pot veni cu continut la care nu te asteptai, iar acesta nu se pozitioneaza in afara regulilor stabilite pana la acel moment. Chiar daca nu este ofensator sau in discordanta cu valorile brandului, continutul poate sa nu respecte tema si trebuie sa stii cum sa il excluzi pentru a fii in continuare corect fata de toti utilizatorii.

 

Aboneaza-te la Newsletter

Spune-le si prietenilor: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts